A- KURULUSUN GENEL TANIMI:
Kişinin Taşınmaz Üzerindeki Hak ve Menfaatlerini, kişi ile taşınmaz arasındaki ilişkiyi Tapu Hukuku Düzenler.
1- Görevleri:
Müdürlüğümüzün Yetki alanı içersinde bulunan 92 Köy ve 7 Mahalle olmak üzere 99 idare birimine ait Tapu Kütüklerini Muhafaza etmek alım satımla ilgili Temlik Tasarrufu işlemlerini yapmak.
1- Birime Görev Yükleyen çeşitli yasaları uygulamak.
2- Resmi Dairelerle ilgililere Yönetmelikteki esaslar çerçevesinde kayıt örnekleri veya bilgileri vermek.
3- Devletimizin Taraf olduğu Uluslar arası Sözleşmeleri uygulamak.
4- Tapu Müdürlüğünün Teftişine ilişkin raporları değerlendirerek gerekli işlemleri zamanında yapmak.
5- İlçemize bağlı Köy ve Mahallelerde Kadastro Çalışmaları tamamlanmış olup, Müdürlüğümüz otomasyona geçtiğinden Köy ve Mahallelerdeki toplam 1492 Kütükte bulunan Tüm Taşınmaz Mal kayıtları Bilgisayar ortamına aktarılmıştır.
2 -Teşkilat Yapısı:
Müdürlüğümüz Çevre ve Şehircilik Bakanlığına bağlı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Bünyesinde görev yapmakta olup, Müdürlük Merkezi Gerede İlçesinde bulunmaktadır.
B- Kadro ve Personel Durumu:
Müdürlüğümüzde 1 Müdür, 1 Müdür yardımcısı , 2 Bilgisayar İşletmeni, 1 Tekniker, 1 Sözleşmeli Tekniker, 1 Daimi İşçi (Bil. Oper.) olmak üzere 7 Personel Görev yapmaktadır.
C- Bina, Lojman, Diğer Sosyal ve Yardımcı Tesisler:
Müdürlüğümüz 30.11.2001 Tarihi itibarı ile yeni yapılan Hükümet Konağında Hizmet vermekte olup, Lojman ve buna benzer her hangi bir sosyal tesisi bulunmamaktadır.
D- Araç Makine ve Teçhizat Durumu:
Müdürlüğümüzde 8 Adet Bilgisayar, 7 Adet Yazıcı ve 1 Faks Cihazı, 1 Fotokopi makinası bulunmaktadır.